Full 2
REALISER DRØMMEN DIN

Du har en drøm, men våger ikke å satse. Kanskje du mangler troen på deg selv, energi eller gjennomføringsevne?
Full 2
Full 2
FÅ RIKTIG FOKUS

Du er fanget i en rutinepreget hverdag og valgene du tar hindrer deg i å leve det livet DU ønsker
Full 2
Full 2
VÆR GOD NOK

Du streber etter det perfekte. Du vil kanskje ha toppkarakterer, den perfekte kropp og bli oppfattet som vellykket?
Full 2
previous arrow
next arrow
Mental Trener

Hei, jeg er Kine

Hei,
Jeg er Kine

Mitt navn er Kine Enersen og jobber som Mental Trener. Jeg mener at alle mennesker har potensial til å skape en positiv endring, men litt for ofte blir vi sittende fast. Derfor ønsker jeg som mental trener å gi deg støtte på veien og hjelpe deg med å hente fram din indre styrke og råskap! 

Jeg er ikke en terapeut, men en sparringspartner og en bevisstgjører. Du vil møte meg som ærlig, empatisk, lyttende og nysgjerrig. I tillegg til sertifiseringen som mental trener er jeg utdannet sykepleier og har jobbet flere år i psykiatrien. Jeg anser meg selv som kunnskapsrik med bred kompetanse og erfaring innen psykisk helse og hverdagslige utfordringer. 

Mental Trener

Hei, Jeg er Kine

Mitt navn er Kine Enersen og jobber som Mental Trener. Jeg mener at alle mennesker har potensial til å skape en positiv endring, men litt for ofte blir vi sittende fast. Derfor ønsker jeg som mental trener å gi deg støtte på veien og hjelpe deg med å hente fram din indre styrke og råskap! 

Jeg er ikke en terapeut, men en sparringspartner og en bevisstgjører. Du vil møte meg som ærlig, empatisk, lyttende og nysgjerrig. I tillegg til sertifiseringen som mental trener er jeg utdannet sykepleier og har jobbet flere år i psykiatrien. Jeg anser meg selv som kunnskapsrik med bred kompetanse og erfaring innen psykisk helse og hverdagslige utfordringer. 

Kine Enersen

Mental Trener

Hei, Jeg er Kine

Mitt navn er Kine Enersen og jobber som Mental Trener. Jeg mener at alle mennesker har potensial til å skape en positiv endring, men litt for ofte blir vi sittende fast. Derfor ønsker jeg som mental trener å gi deg støtte på veien og hjelpe deg med å hente fram din indre styrke og råskap! 

Jeg er ikke en terapeut, men en sparringspartner og en bevisstgjører. Du vil møte meg som ærlig, empatisk, lyttende og nysgjerrig. I tillegg til sertifiseringen som mental trener er jeg utdannet sykepleier og har jobbet flere år i psykiatrien. Jeg anser meg selv som kunnskapsrik med bred kompetanse og erfaring innen psykisk helse og hverdagslige utfordringer. 

Kine Enersen

"Samtalene mine med Kine har endret livet mitt. Hun hjalp meg med å endre negative tankemønstre og få tilbake troen på meg selv. Jeg ble også mer bevist over valgene jeg tok i hverdagen og konsekvensen av disse. Kine har noe helt spesielt. Hun er faglig dyktig som mental trener, men det er hun som person som var avgjørende for meg. Evig takknemlig."
- Anonym -
"Samtalene mine med Kine har endret livet mitt. Hun hjalp meg med å endre negative tankemønstre og få tilbake troen på meg selv. Jeg ble også mer bevist over valgene jeg tok i hverdagen og konsekvensen av disse. Kine har noe helt spesielt. Hun er faglig dyktig som mental trener, men det er hun som person som var avgjørende for meg. Evig takknemlig."
- Anonym -
mental trener

HVA ER MENTAL TRENING?

For å bli sterkere må vi trene mer eller løfte tyngre, for å løpe raskere eller lengre må vi løpe slik at kondisjonen blir bedre. På samme måte må man trene det mentale, våre tanker og følelser. Som mental trener vil jeg gi deg verktøy for å nå de målene du setter deg!  

Dersom du ønsker økt selvfølelse, sprenge personlige rekorder, bryte barrierer, skifte fokus må du trene mentalt regelmessig. Ønsker du for eksempel å komme ut av eksamensangsten, håndtere stresset på jobben, slutte å røyke, få bedre vaner eller leve et bedre liv- ved regelmessig mental trening vil du kunne få til det du ønsker!  Mental trening vil også bidra til økt arbeidsglede og høy livskvalitet

HVA ER MENTAL TRENING?

For å bli sterkere må vi trene mer eller løfte tyngre, for å løpe raskere eller lengre må vi løpe slik at kondisjonen blir bedre. På samme måte må man trene det mentale, våre tanker og følelser. Som mental trener vil jeg gi deg verktøy for å nå de målene du setter deg!  

Dersom du ønsker økt selvfølelse, sprenge personlige rekorder, bryte barrierer, skifte fokus må du trene mentalt regelmessig. Ønsker du for eksempel å komme ut av eksamensangsten, håndtere stresset på jobben, slutte å røyke, få bedre vaner eller leve et bedre liv- ved regelmessig mental trening vil du kunne få til det du ønsker!  Mental trening vil også bidra til økt arbeidsglede og høy livskvalitet.

HVA ER MENTAL TRENING?

For å bli sterkere må vi trene mer eller løfte tyngre, for å løpe raskere eller lengre må vi løpe slik at kondisjonen blir bedre. På samme måte må man trene det mentale, våre tanker og følelser. Som mental trener vil jeg gi deg verktøy for å nå de målene du setter deg!  

Dersom du ønsker økt selvfølelse, sprenge personlige rekorder, bryte barrierer, skifte fokus må du trene mentalt regelmessig. Ønsker du for eksempel å komme ut av eksamensangsten, håndtere stresset på jobben, slutte å røyke, få bedre vaner eller leve et bedre liv- ved regelmessig mental trening vil du kunne få til det du ønsker!  Mental trening vil også bidra til økt arbeidsglede og høy livskvalitet.

MINE TJENESTER

MINE TJENESTER

HOLD
RIKTIG FOKUS

Du er fanget i en rutinepreget hverdag og valgene du tar hindrer deg i å leve det livet DU ønsker

REALISER
DRØMMEN DIN

Du har en drøm, men våger ikke å satse. Kanskje du mangler troen på deg selv, energi eller gjennomføringsevne?

VÆR
GOD NOK

Du streber etter det perfekte. Du vil kanskje ha toppkarakterer, den perfekte kropp og bli oppfattet som vellykket?

HOLD
RIKTIG FOKUS

Du er fanget i en rutinepreget hverdag og valgene du tar hindrer deg i å leve det livet DU ønsker

REALISER
DRØMMEN DIN

Du har en drøm, men våger ikke å satse. Kanskje du mangler troen på deg selv, energi eller gjennomføringsevne?

VÆR
GOD NOK

Du streber etter det perfekte. Du vil kanskje ha toppkarakterer, den perfekte kropp og bli oppfattet som vellykket?

"Jeg kan virkelig anbefale å bruke Kine som sin mentaltrener. Hun lytter til deg for den du er, lytter til og hjelper deg å få tankene over på målet ditt, hjelper å sette tankene dine i perspektiv, har mange gode verktøy i verktøykassen sin og viser hvordan man skal praktisere dem."
- Ida Beathe Vatne -
"Jeg kan virkelig anbefale å bruke Kine som sin mentaltrener. Hun lytter til deg for den du er, lytter til og hjelper deg å få tankene over på målet ditt, hjelper å sette tankene dine i perspektiv, har mange gode verktøy i verktøykassen sin og viser hvordan man skal praktisere dem."
- Ida Beathe Vatne -

Sammen kan vi:

Sammen kan vi:

S💛O💛M💛M💛E💛R

Enjoy and have FUN!✨
Hvis du vil kan du legge til en liten ting denne sommeren:
Gjør noe for deg selv, en ting hver dag eller noen dager i uka🥰

Skriv det inn i kalenderen din✅

Eksempler:
- Kjøp deg noen fine blomster
- Tenk over hva du er takknemlig for?
- Lag deg din egen ansiktsmaske
- Gå deg en kveldstur
- Si 3 ting du liker ved deg selv
- Kjøp deg en sjokolade på vei hjem
- Løp deg en tur eller gjør en aktivitet
- Drikk vin sammen med en venn

Det trenger ikke være stort, bare en liten ting med fokus på DEG🤌🏼

Hvis noen har noen flere tips til hva man kan gjøre, gjerne skriv i kommentarfeltet så kan flere bli inspirert😍

Med ønske om en herlig sommer 💛☀️

#sommer #psykiskhelse #mentalhelse #tips #mentaltrening #positivitet #tavare #selvfølelse #duerviktig #helse #aktivitet #bevegelse #ferie #sommerferie #mentaltrener #mentalcoach
...

Noe av det beste jeg vet, er kveldsturer👆🏼
Det trenger ikke å være den lange turen- husk at litt er mye!💛

Håper kanskje jeg kan inspirere deg til å gå en tur i kveld?✨

Se på naturen rundt deg og la tankene få vandre og tømme seg litt før natten✅

God tur!✨💛

#bevegelse #littermye #luft #kveldstur #tanker #naturen #psykiskhelse #mentalhelse
...

Ta vare på deg selv🤍💪🏼
Bare gjør det!

#mentalhelse #psykiskhelse #tavarepådegselv #mentalhealth #mentalstyrke
...

S E L V F Ø L E L S E🤍

Selvfølelse handler om å ha kontakt med sine egne følelser og behov. Den handler om hvem vi er, hva vi liker og hva vi trenger. En god selvfølelse kan fungere som vårt indre kompass som hjelper oss med å ta riktige og gode valg🤍

Ønsker du å forbedre eller gi selvfølelsen din en boost?⚡️

🙋🏼‍♀️Her er noen konkrete tips:

🤩 Tren deg på å kjenne etter:
- Hva trenger JEG?
- Hva føles best for MEG?

😇 Selvkritikken:
Minn deg selv på at det er menneskelig å streve litt i blant.
- Hva ville du sagt til din bestevenn/ venninne i tilsvarende situasjon?

✋🏼STOPP å sammenlikne deg med andre:
- Hold fokuset ditt på dine mål og din prosess

❤️ Vær snill med deg selv:
- Gi deg selv omsorg
- Prioriter de tingene som gir deg glede, god helse og latter

🙏🏼 Takknemlighet:
- Skriv ned eller tenk på 3 ting hver dag som du er takknemlig for.
Dette vil øke følelsen av velvære og glede🤍

🏃🏼‍♀️ Fysisk aktivitet:
- Ta vare på helsen din
- Finn en aktivitet som du liker
Fysisk aktivitet gir endorfiner, gode følelser og mestring 💪🏼

Dette er noe av det jeg konkret jobber med som mental trener og har sett utrolige resultater!
Håper du vil teste det ut, lykke til!
YOU CAN DO IT❤️

#psykiskhelse #mentalhelse #selvfølelse #boost #positivitet #mentaltrening #mentaltrener #aktivitet #selvomsorg #tavarepådegselv #værsnill #duerviktig #tanker #takknemlighet #verdier
...

Kjente jeg hadde lyst på noe friskt og lagde meg denne smoothien! Altså WOW!😋 Måtte bare dele den med dere💖

Denne smoothien er himmelsk, sunn og oppfriskende💦

🥬En neve med spinat
🍌1 banan
🧊 Et par isbiter
🍋 Skvis ut saft av en 1/2 sitron
💦 Valgfri væske, jeg brukte Q sukkerfri yoghurt med jordbær og lime😋

Ønsker du å ha den til frokost eller lunsj anbefaler jeg å legge til müsli, nøtter eller havregryn slik at du holder deg mett lenge👏🏼

Legg gjerne igjen en kommentar dersom du har testet den ut🤩👏🏼

#mat #smoothie #mellommåltid #suntoggodt #reels #kroppogsjel #favorittmat #helse #grønt
...

O P P D A T E R I N G 🏃🏼‍♀️💙

De aller fleste vet at under og etter #4x4x48challenge fikk jeg meg ei lita utfordring i kneet😬 Skulle vise seg å være en belastning i menisken😳

Det er nå gått 1 måned og jeg skal ærlig si at det har vært og er tøft. Jeg savner løpingen sårt mye😥

MEN jeg praktiserer mental trening hver dag og visualiserer. Dette for å gjøre meg mental sterk men også for å opprettholde løpegleden min🧠💪🏼

I dag var et herlig eksempel på at jeg klarte å snu det negative om til det positive. Det var nydelig temperatur ute og sola smilte☀️ På disse dagene kjenner jeg ekstra på «sorgen» over å ikke kunne hive på meg løpeskoene.
Jeg lot meg selv synes det var litt kjipt, men valgte å fokusere på det som faktisk fungerer.

✅ Jeg er ellers frisk og kan bevege meg

✅ Jeg kan sykle og trene styrke

✅ Jeg kan trene meg opp slik at jeg med tiden kan bli en bedre løper

Så da tok jeg på meg treningstøyet og gikk på @trener1.no 👌🏼🙏🏼

1 time etterpå var smilet tilbake😁

#treningsglede #aktiv #mentaltrening #mentalstyrke #mentalstyrka #mentaltrener #coach #sunrisemind #aktivejenter #mindset #positive #positivitet #psykiskhelse #mentalhelse #glede #happy
...

"Jeg har omsider klart å endre tankemønsteret mitt, som til tider har vært destruktivt. Den gleden jeg ser hos min kone, barn og barnebarn når jeg nå har "våknet opp" er bare så fantastisk god. Den jobben du gjør Kine, redder både ekteskap og liv. Det har reddet meg"
- Anonym -
"Jeg har omsider klart å endre tankemønsteret mitt, som til tider har vært destruktivt. Den gleden jeg ser hos min kone, barn og barnebarn når jeg nå har "våknet opp" er bare så fantastisk god. Den jobben du gjør Kine, redder både ekteskap og liv. Det har reddet meg"
- Anonym -

BLOGGEN

BLOGGEN

Jeg løper over målstreken for siste gang. Jeg har gjennomført 12 runder á 6,44 km. Totalt er det tilbakelagt 78 km på 48 timer. Kroppen er ødelagt, men min mentale styrke holder beina i gang.

De seneste ukene har vi vært vitne til katastrofale krigshandlinger i Europa. Det er lov å kjenne på redsel, dårlig samvittighet og sinne rundt krigen i Ukraina. Her er noen gode råd i en vanskelig tid.